I won :)
2009-08-23 / 22:24:28 / Allmänt

Hej!
Det blev da att kliva upp tidigt, och fara tidigt. Jag var valdigt nervos ;P vi visste inte sa mkt om taeikwondon (stavning?) skulle vara forst eller sist, eftersom det var tva sporter som skulle tavla i samma lokal. Vi fick reda pa att de skulle vara forst, jag tankte bra, da har jag tid att trana, men nar vi val var dar sa skulle karaten vara forst..! Det gjorde mig annu mer nervos. Men det blev iaf att sporterna tavlade samtidigt, men det blev anda tidigare an vantat. Jag madde verkligen inte bra nar vi skulle stalla upp i ledet. Magen knot sig verkligen.
Det var andra regler an jag var van vid, det var poang vi skulle tavla om eller nagot sant. :S
Men det gick ganska bra i alla fall, kom etta, ar ganska nojd ;)
Sen var det da kumite (fighting), och det ska vi da inte tala om...! Forst skulle jag kora ippon-kumite (tp gang-kumite), med andra i min alder, men jag fick valja mellan att kora med dem, nagra svartbaltade mer i min alder, eller i beas svartbaltegrupp :O Valde att kora mot de mer i min alder. Jag har ju egentligen bara blatt balte tp 4-5 balten ifran till svart, sa var lite nervos.. x)
Forsta matchen gick inte bra, man ska fa 2 poang pa 2 minuter tror jag. Ingen fick det, sa da fick vi kora till forsta poang. Tror ingen fick nagon poang dar heller, sa domarna fick rosta. ^^ fick 1/3 domarroster. Sedan blev det en match till, gjorde en jakligt snygg fint dar om jag far saga sa sjalv xD Hon jag korde mot var 16-17 ar, vet inte. Men svartbaltad, och jag vann den matchen, men kom samanlagt trea i fight, anda nojd, brukar inte klara sa bra i det ;)
En domare typ: "Ciao Cassaaaaanndrrrrrrra". xD lat lite komiskt.

Idag blev det bara kring 30 grader varmt, kallt :O ;)

Resten av dan har vi atit, ofc, badat och sa, och varit pa en gudidad tur i ett slott :D

Men nu blir det byebye, ska sova

Kramar /C<3

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: