More pictures
2010-08-21 / 00:02:59 / Allmänt

Besök Frida!

fridabergstroms.blogg.se
fridabergstroms.blogg.se
fridabergstroms.blogg.se

älskar dig gmn<3 Hur länge har vi typ känt varandra nu? 5 år? Det känns som att jag känt dig nästan hela livet, och du kmr alltid i framtiden finnas i mitt hjärta, du vet att jag finns! Fastän du har slutat karate och kan vara en kaxig liten typ ibland :D Haha skoja, men typ. ;) I alla fall, vi har inte varit med varandra så mkt men jag hoppas att det kmr bli mer i framtiden? För vi har ju så många roliga minnen tsm, höhö...<3


(Som sagt har Elina tagit alla bilder typ)




Jag har bruna ben enligt Elina?












Jag börjar med att berätta från i onsdags: Jag, Sofia och Lisa möttes då på Hemmakväll och hyrde tre filmer + köpte glass också. Vi gick därifrån hem till henne. Till chips och läsk såg vi först "House Of Wax".



Filmen inleds med ett gäng ungdomar som är påväg till en fotbollsmatch i New York via bil. De vill komma i tid, så de bestämmer sig för att ta en genväg genom skogen, men som dock blir en senväg. Det blir mörkt och de orkar inte köra mer, så de beslutar sig för att övernatta brevid vägen en bit in i skogen.

Dagen efter när de vaknat märker de att en fläktrem är borta på ena bilen. Carly (Elisha Cuthbert) och Wade (Jared Padalecki) beslutar sig för att åka till en stad i närheten och får då skjuts av en läskig, underlig gubbe som dumpar av döda djur i skogen. De kommer till en övergiven stad som heter Ambrose, där de såklart känner att de måste gå in i stadens gamla, men enda attraktion, "House Of Wax".
Det är här allt börjar, efter att en man vid namn Bo övertalar paret att följa till hans hus eftersom han har en fläktrem där. Carly tappar bort Wade, och hennes tvillingbror Nick (Chad Michael Murray) kommer till hennes räddning.
Allt går i gång och alla är i fara. Vilka kommer att dö först?

Det är ganska otäckt ibland, men inte så att det absolut inte går att titta. Ibland kanske jag blundade liiite men annars gick det ganska bra. :) Skrek bara en gång, men jag var på helspänn hela tiden den stunden, o jag blev bara överraskad. Hoppade till några gånger också dock.

Skådespeleriet var väl okej, men man kom inte in i karaktärerna så mycket.

Jag tycker absolut att den här filmen är ett måste att se.

(Knr mig stressad, så det blir korta recensioner (stavning?))


Sen såg vi...

THE MIST



(Kopierat): David Drayton och sonen Billy åker efter en kraftig storm in till mataffären i det lilla samhället för att proviantera. Väl där rullar en kraftig dimma in, en dimma som visar sig dölja dödliga varelser. Ryktet bland folk säger att dimman beror på experiment inom ramen för "The Arrowhead Project", vid militärbasen på andra sidan sjön. David och Billy barrikaderar sig i mataffären tillsammans med de lokala invånarna. Där tvingas de kämpa för att skydda sig mot de mystiska varelserna ute i dimman, samt försöka hålla sams inom gruppen. David plågas också av ovissheten av att hans fru blev kvar hemma.

Jag tycker att alla händelser händer ganska snabbt i filmen, och de pratar ganska mycket, för mycket ibland. Det första som hände i filmen var att de åkte till affären förutom att han tjafsade lite med grannen.
Slutet var minst sagt överraskande, jag kunde verkligen inte förstå att det som hände verkligen hände. Men så är det ju också en film.

Den var inte så skrämmande och man blev inte direkt rädd, ibland lite äcklad kanske och att det blev lite otäckt.

Men jag tycker ändå att det här är en film värd att se!


Sista filmen vi såg:

ARE YOU SCARED?



Filmen handlar om 6st ungdomar som blir vaknar upp i en byggnad, och får reda på att de är med i en realityshow som heter "Are you scared?". Det är vad dom tror i alla fall. De alla utsätts för vad de är mest rädda för. Det finns inte så mycket mer att förklara, spelet fortsätter och fortsätter, men vem överlever? Överlever någon alls?

Filmen kan vara ganska äcklig, men den är inte så jätteläskig. Men jag tycker ändå att folk ska se den.


Jag gillar mest action/äventyrsfilmer, komedier eller spännande drama filmer. Det var ganska nytt för mig att se skräckfilmer, men jag skrek bara en gång, typ... :D (y)


Nu ska jag sova, så godnatt, skriver imorgon!


                                                                                                         

5 Kommentarer
F R I D A:

sv; jo jag hade chocksockar ;D



SKRIVET DEN: 2010-08-21 KL: 00:14:22 URL: http://fridabergstroms.blogg.se/
F R I D A:

sv; vi tar hejn på msn ist ;)



SKRIVET DEN: 2010-08-21 KL: 00:18:27 URL: http://fridabergstroms.blogg.se/
OLIVIATHEBEST:

tack detsamma =) visst ;p



SKRIVET DEN: 2010-08-21 KL: 00:22:23 URL: http://ooliivias.blogg.se/
AnnA €:

allt är bra :) själv?



SKRIVET DEN: 2010-08-21 KL: 09:40:57 URL: http://hejannw.blogg.se/
carolinakarlsson:

visst är den! :D



jag svarar på komentarer, själv? :)



SKRIVET DEN: 2010-08-21 KL: 11:07:04 URL: http://carolinakaarlsson.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: